Utreda…

Vet att jag har sagt ett antal ggr att min särbors brors liv är struligt med barn, polisrazzior, exet som inte alltid vill ha barnen och lämnar dem hos oss eller farmor och farfar för att åka och pippa, när hon ibland säger att hon ska jobba…

För hon kan inte längre lämna dem hos pappan, som ju ”åkt dit” i en polisrazzia, då han kränger lite droger, umgås med kriminella typer, mm, så socialen sparkade bakut. Så hans nuvarande flickvän (som är känd hos polisen av olika anledningar att jag inte nämner dem är för att jag inte känner till så många, men jag kan tänka mig.) Hon är också nån som vi känner väl, och vi vet också att hon har en hel radda problem i sig, med adhd, en smula borderline och säkert en hel del annat. 

Och hon är svartsjuk, tappar alla koncept när hon får för sig att hennes pojkvän får för sig nåt, och kan dessutom vara klängig på det. De flesta tycks inte veta hur hennes utbrott ska hanteras, men jag tror jag vet- ”Problemet” är att hon aldrig tycks bli riktigt arg på mig- inte ens när jag provocerar henne. 

Just nu bor hon hos honom också, men då han har varit en strulpelle sen skilsmässan så har han inte skött hyra, så han är på gränsen att bli vräkt, och hans föräldrar (som dock är rika) har ledsnat för länge sen att hjälpa honom, men de ställer upp rätt mycket ändå, mestadels (nog ”Bara”) för sina barnbarns skull.

Egentligen så gillar de nog inte sin ex-svärdotter sådär mycket, men för tillfället så är de på någorlunda god fot med varandra.

I somras lämnade ju som sagt mamman barnen och kusinbarnen till sin mammma, Och det slutade illa. Mormodern hamnade i ”fylleparken” med sina alkiskompisar och söp till det.

Den äldste tog sin lillebror och kusinbarn och gick och försökte hitta hem. Samtidigt hade nån alkispolare tyckt att det var fel ochh ringt polisen. Men då var ju barnen försvunna.

Det hela slutade dock väl, men den store killen lär har mardrömmar om det hela av och till, och vill INTE träffa sin mormor en gång till….

 

Så, det får räcka för den här gången, och det har täckt en stor del av det som händer, men absolut inte allt.

Published in: on februari 17, 2014 at 4:38 e m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://tengileye.wordpress.com/2014/02/17/utreda/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

