Hände mycket i helgen

Och jag höll mig lugn. En ”pojkspoling” i 20 årsåldern slet tag i mig och gapade på mig, det enda jag gjorde var att få honom släppa. 

Det hade tagit slut mellan honom och hans flickvän och han trodde att hon varit otrogen så det var slut. (vi var där i andra ärenden, men det blev ju så ändå.) Och eftersom jag INTE känner honom och trots att jag känt henne i fyra år (eller snarare hennes mamma som är väninna med min särbo)så vill jag inte påstå att jag känner henne superbra heller, så ville jag inte gå när han var på det humör han var- man vet ju hur folk kan tappa koncepten ibland och göra saker som man ångrar.

 

Men det hela slutade med att vi ovilligt åkte därifrån (skulle nog trots allt vara lugnast så) och dagen efter så var de ihop igen. Men jag var fortfarande lugn och ganska förlåtande gentemot killen (vet dock inte varför fortfarande- kanske för att jag inte kände mig hotad på ritkigt)

 

Nu, senare, visar det sig att hon faktiskt HAR varit otrogen, trots att hon  har råkat ut för det själv, för nåt år sen med en annan kille. Men jag tänker inte döma eller så, inte ens fråga eller antyda heller, jobbar de på det så är det dumt att dra upp sånt. 

Det spelar inte nån roll att han ibland agerar korkat- man ska fanimig inte vara otrogen ändå.

Published in: on april 30, 2013 at 4:49 e m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://tengileye.wordpress.com/2013/04/30/hande-mycket-i-helgen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

