Harry Potter…

Har ju sett alla filmerna men inte läst böckerna- och mitt konspiratoriska sinne gör gällande att Snape kan ju vara H Ps far… Fast ingen annan har gjort den tolkningen som sett filmerna- fast de kanske läst böckerna (jo jag tittade på den en gång till men jag gör fortfarande samma sak- att det är något där…)

Published in: on april 9, 2012 at 6:30 f m  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://tengileye.wordpress.com/2012/04/09/harry-potter/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hmm? Hur tusingen får du ihop det?
    Jag har läst böckerna och sett de flesta filmerna, men aldrig ens tänkt tanken att Snape är ens släkt med HP?
    Däremot framstår han som lurigare än han är? 😉

    I vilket fall har Rowlings iom HP tillfört massor till min och min sons relation 🙂

    • Alltså – att Snape är kär i HP;s mamma är väl rätt klart? Men om du tittar på SISTA filmen i serien så kan det verka vara på det sättet- för vad är det annars som är så hemligt och inte ska yppas av Snape o Dumbledore? Att han en gång i tiden var kär i HP;s mamma och hon kanske lite förtjust i honom? Men det känns som det är more to it- men det kanske bara är för att jag inte läst böckerna…De tycks ju också göra rätt mycket för att dölja sin vänskap för HP;s blivande far (james va?)…

  2. Naj naj 🙂 Nu har märta funderat, och Snape och Lily alskade varandra som bara vänner kan göra. De hade inget kärleksförhållande i annan mening. Så det så! 🙂
    Goda vänner eller som jag föredrar att säga bra polare m.a.o vänskap är mer hållbart (många gånger) och mindre sårbart än kärlek mellan ett par. Jah…. behöver inte förklara min uppfattning vidare för du fattar såklart vad jag menar 🙂

    Tjingeling!

    • Jodå jag vet vad du menar- men som sagt, jag vill ha det till nåt mer- att agera på det sättet för att ”bara” vara vänner känns för mig lite besynnerligt…


Kommentera

